søndag 11. desember 2011

Oppbevaringseske

Oppgaven vi fikk var å lage en boks, inspirert av et yrke innen design. Min boks var inspirert av ole brom, altså bok illustratør. Jeg viste egentlig ikke hvor jeg skulle starte, derfor startet jeg med å lete etter silkepapir. Etter jeg fant silkepapir var det enklere å starte.



Jeg fant en serviett som hadde skrift på, og bestemte meg for å bruke den, men siden den var så liten fikk jeg ikke dekket hele toppen med den. Jeg fant da en løsning som funket: at jeg rev opp servietten i biter, og lot det være åpent midt på. Jeg fant et bilde a Ole Brumm med et sitat, som jeg brukte som utgangspunkt.

Deretter limte jeg sarte biter inni, og lysebrune på utsiden. Jeg fant ut at kantene ble ganske ødelagte, så jeg limte på små firkanter på kantene og avsluttet med en liten sart bit som jeg rullet sammen.




Resultat:



Materialer:
  • Papplate 
  • Servietter
  • Silkepapir
  • Papir (Ole Brumm figuren)


Prosessen:

  • Metode: Dekopage

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar